Z ŻYCIA SZKOŁY: Natalia z 8b o gimnastyce artystycznej, tańcu i akrobatyce

Okazuje się, że spontaniczna decyzja może pociągnąć za sobą wiele dobrego. Przygoda Natalii z gimnastyką artystyczną rozpoczęła się zupełnie przypadkowo. Dziś może pochwalić się licznymi sukcesami. Rok temu zrezygnowała z gimnastyki, ale szybko odkryła kolejną pasję - taniec i akrobatykę. 

Opowiedz, jak zaczęła się Twoja przygoda z gimnastyką artystyczną.

Pewnego dnia koleżanka z klasy powiedziała mi, że zapisała się na gimnastykę artystyczną. Postanowiłam też spróbować i to była bardzo dobra decyzja. Przyznam, że na początku było bardzo ciężko. Musiałyśmy się rozciągać i robić ćwiczenia siłowe, a także różne figury gimnastyczne, ale chciałam uczęszczać na treningi, ponieważ spodobało mi się to. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że będę brała udział w różnych zawodach i osiągnę sukces. 

Na pewno bardzo dużo trenowałaś, a Twoje sukces są owocem ciężkiej pracy.

Treningi odbywały się dwa razy w tygodniu po dwie godziny. Uczęszczałam przez prawie 6 lat do klubu UKS DĄB KATOWICE. Na treningach zazwyczaj najpierw była rozgrzewka. Następnie było rozciąganie, które czasami sprawiało wiele bólu, ale dzięki temu poziom moich umiejętności się podniósł. Później ćwiczyłyśmy różne równowagi, skoki oraz inne elementy gimnastyczne. Następnie uczyłam się układu, który się prezentuje później na zawodach. Gdy pamiętałam cały układ, ćwiczyłam go, aby zniwelować wszystkie niedoskonałości. Taki układ najczęściej trwał ok. 2 minut i był on układany do muzyki. 

Początkowo ćwiczyłam gimnastykę artystyczną bez przyborów. Ale później zaczęłam trenować również z piłką, obręczą oraz maczugami. Na zawodach prezentowało się swój układ taneczny albo układ z przyborem (można było również zaprezentować kilka układów). Jurorzy przyznawali punkty za poszczególne elementy. Zawodniczka z najwyższą liczbą punktów zdobywała pierwsze miejsce.

Gdy zaczęła się pandemia koronawirusa, treningi zostały zawieszone i ćwiczyłam w domu na kamerce online z innymi gimnastyczkami, a także z trenerką. Później wszystko zaczęło się sypać, ponieważ zawieszono również zawody, które dla mnie były bardzo ważne. Mogłam wtedy zaprezentować innym swoje umiejętności, ale też dawało mi to wiele radości. Mogłam przez zabawę rywalizować zarówno z moimi koleżankami z klubu, jak i z innych zgrupowań. Podjęłam wtedy decyzję o zakończeniu mojej przygody z gimnastyką.

Ale to nie był koniec Twojej aktywności. Znalazłaś coś innego dla siebie.

Tak, po trzymiesięcznej przerwie zapisałam się na zajęcia z tańca modern jazz. Trenuję teraz w klubie Carmen Dance Centre Katowice.

Skąd taki wybór? Dlaczego taniec?

Od zawsze lubiłam tańczyć. Taniec często wyraża to, co czuję, i bardzo lubię uczyć się nowych elementów. Zaczęłam regularnie trenować trzy razy w tygodniu po dwie godziny. Obecnie w tańcu modern jazz przydają mi się różne elementy taneczne, równowagi, ale również skoki, których nauczyłam się, trenując gimnastykę artystyczną. Obecnie uczęszczam też na akrobatykę, którą też uwielbiam.

Czy wiążesz swoją przyszłość ze wspomnianymi pasjami?

Jeżeli chodzi o moją przyszłość, to raczej nie będę jej wiązać z tańcem lub akrobatyką, aczkolwiek chciałabym dalej trenować, ponieważ kocham to, co robię, i nie chciałabym z tego rezygnować. Jeszcze nie wiem, co chciałabym robić w życiu. Będę chciała dostać się do liceum ogólnokształcącego. Moim marzeniem na ten moment jest to, aby dostać się do mojej wymarzonej szkoły i odnaleźć się w niej. 

Jak możesz zachęcić innych do rozwijania swoich zainteresowań?

Myślę, że nie wolno się poddawać - nawet, gdy coś nie idzie po naszej myśli. Ja nauczyłam się tego, że aby osiągnąć sukces, trzeba sobie na to zapracować, a do tego potrzebna są silna wola, samozaparcie i cierpliwość. Pasja daje nam dobre samopoczucie i nastrój oraz uczy nas cierpliwości. Nie bójmy się próbować nowych rzeczy, ponieważ może to być nasza nowa przygoda.


LISTA OSIĄGNIĘĆ NATALII:

1 miejsce w kategori 2006 C - III Międzynarodowy turniej walentynkowy w gimnastyce artystycznej w Imielinie 14-16 luty 2020

1 miejsce - Ogólnopolski Turniej w gimnastyce artystycznej Princess Cup w Ząbkowicach Śląskich 16.11.2019

2 miejsce w kategorii przybór - obręcz - Ogólnopolski Turniej w gimnastyce artystycznej Princess Cup w Ząbkowicach Śląskich 16.11.2019

1 miejsce w kategorii Junior C wielobój - Carramba Cup Christmas w Gimnastyce artystycznej w Katowicach 15.12.2019

2 miejsce - Ogólnopolskie zawody w gimnastyce artystycznej o Puchar Burmistrza Siechnic w Siechnicach 12.10.2019

3 miejsce w kategorii przybór 2006 C light - IV Otwarty turniej wiosny w gimnastyce artystycznej w Dobczycach 27-28 kwietnia 2019

3 miejsce w kategorii 2006 C wielobój - Mini Carramba Cup w Katowicach 18.05.2019

1 miejsce w kategorii 2006 C - II Śląski Turniej o Złotego Szmaterloka w Katowicach 23-24.03.2019

2 miejsce - VIII Turniej bajkowy w gimnastyce artystycznej w Katowicach 

2 miejsce w kategorii 2006 - II Międzynarodowy Turniej walentynkowy w gimnastyce artystycznej w Imielinie 23-24 luty 2019

2 miejsce w kategorii 2006 C - II Ogólnopolski magiczne turniej ,,O lśniącą gwiazdę" w gimnastyce artystycznej w Gliwicach 12.01.2019

2 miejsce w kategorii 2006 CVII Turniej Bajkowy w gimnastyce artystycznej w Katowicach 15.12.2018

1 miejsce - I Ogólnopolski Magiczny Turniej w gimnastyce artystycznej ,, O lśniącą Gwiazdę" w Gliwicach 27.01.2018

3 miejsce w kategorii 2006/2007 B - Otwarte Mistrzostwa Śląska w gimnastyce artystycznej Bielsko-Biała 8 kwiecień 2018

2 miejsce w kategorii B 2006 - Turniej o Pucgar Prezesa OZG w gimnastyce artystycznej w Jaworznie listopad 2018

2 miejsce w kategorii GSII-2006/2005 - Klubowe Święto Gimnastyki 29.03.2017

4 miejsce w kategorii PrejuniorB wielobój - Indywidualne Mistrzostwa Śląska w gimnastyce artystycznej w Katowicach 21 maj 2017 

2 miejsce w kategorii 2006 C - VI Turniej Bajkowy w gimnastyce artystycznej w Katowicach 09.12.2017

7 miejsce - VI Klubowy Puchar Dębu w Katowicach 13.11.2016


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Z ŻYCIA SZKOŁY: Praca plastyczna Adama z klasy 7a nagrodzona w konkursie "Mundial 2023"

AKTUALNOŚCI: Kacper mistrzem w karate!

Z ŻYCIA SZKOŁY: Dzień Uśmiechu